Hudební recenze: Smeti – "Moving Parts"

Dnes se podíváme na novou desku "Moving Parts" od českého producenta Vojty Smetany, kterého ale většina z vás bude znát pod pseudonymem Smeti. Jde přitom již o jeho šesté studiové album, které vydal po několikaleté odmlce. Jak to nakonec dopadlo? To se dočtete v následujícím článku...

Vojta Smetana alias Smeti si pro nás před Vánoci připravil novou, již šestou, studiovou desku s názvem "Moving Parts". Žánrově by se dala zařadit do experimentální elektroniky, ale najdeme zde i prvky techna, dubstepu nebo příjemného ambientu. Na albu najdeme celkem 11 skladeb, což je, řekl bych, tak akorát... Nedělalo mi problém desku poslechnout na jeden zátah a musím říct, že jsem si její poslech vychutnal téměř do poslední kapky.

Smeti

Většina skladeb v sobě nese velmi příjemnou, místy i trochu temnou atmosféru, která člověka strhne svou hloubkou a nutí ho do hloubky se zamyslet. Až se skoro nechce věřit, jaké všemožné zvuky se dají vytvořit za pomoci zdarma dostupných pluginů. Ano, slyšíte správně, tato deska je důkazem, že pokud chcete vytvořit kvalitně znějící album, nemusíte k tomu mít drahé vybavení. Dále se sluší ocenit, že samply obsažené ve skladbách, jsou převážně vlastnoručně nahrané.

Smeti

Musím pochválit nápaditost a pestrost, skladby mě v průběhu nezačínaly nudit, spíše jsem napjatě očekával, co bude následovat a kam se album bude vyvíjet. Bohužel ke konci mě zamrzelo ražení desáté skladby "Moving Parts", která je o dost tvrdší než ostatní skladby, a také její dubstep prvky mi do konceptu celé desky vůbec nesedly. Ano, ve skladbě sice najdeme atmosférické melodie, ale ani ty můj pocit narušení hudebního zážitku nijak nezmírnily. Je jasné, že tato skladba má být jakési vyvrcholení celého hudebního prožitku, mě ale onen hudební prožitek spíše narušila.

Některé skladby i na opakovaný poslech překvapí něčím novým a zajímavým, ovšem nedá se to říci o všech. Při druhém poslechu alba jsem u některých skladeb čekal, zda se objeví nějaký nový prvek, který mi předtím unikl, mé očekávání však bylo marné. Ale to rozhodně neznamená, že byste si desku napodruhé, ba i napotřetí či napočtvrté nevychutnali.

Smeti
"Moving Parts" je velmi příjemná, poslechová deska, která nabízí spoustu zajímavých hudebních zážitků. Svou klidnou náladou se hodí spíše na večerní poslech, kdy už člověk může po práci vypnout, v klidu se zaposlouchat, a nechat se unést na vlně silných atmosfér. Není ale všechno zlato, co se třpytí, i zde bohužel najdeme několik nedostatků, které kazí hudební zážitek, ovšem nebrání v tom, abyste si album vychutnali i na opakovaný poslech. Českých elektronických desek až tak moc nevychází, v tomto případě se nám do rukou dostává jedna z těch povedenějších...

Album Smetí – "Moving Parts" vyšlo 6. prosince 2015 na labelu Bükko Tapes a pořídit si ho můžete v digitální podobě na portálu Bandcamp.

Interpret: Smeti
Album: Moving Parts